אדום על לבן: איך תגרמו למגייס להתעכב על קורות החיים שלכם?

askthebox

תיבת המייל של מנהל משאבי האנוש גדושה במיילים שהנושא שלהם: "קורות חיים – משרה מספר X". אם גם באוזניכם עברה השמועה כי "המגייסים לא תמיד מספיקים להגיע לכל המועמדים", דעו כי היא נכונה. האתגר הגדול: לגרום למנהל משאבי האנוש לפתוח את הקובץ שלכם ולזמן אתכם לראיון עבודה. 

ראיון העבודה הוא דייט, לכל דבר ועניין. בהשוואה לדייטים שמטרתם רומנטית, כאן המוטיבציה היא להכיר לטובת התקשורת עסקית-מקצועית. באפליקציות ההיכרויות מתרשמים מהדייטים על בסיס תמונות, ואילו בעולם הגיוס קובץ קורות החיים הוא זה המעורר ציפיות גדולות. קובץ קורות החיים הוא כרטיס הביקור שלכם! עד לרגע בו תיפגשו פרונטלית עם המראיין, קורות החיים מדברים אתכם ובשמכם. השקיעו בקובץ אטרקטיבי, מקצועי ורלוונטי! 

איך תוכלו אתם להיות הנייר האדום על ערמה של ניירות לבנים? 

צרפו מכתב מקדים בגוף המייל שאתם שולחים

הגשת מועמדות למגוון משרות מתבצעת כיום באמצעות תיבת המייל. המגייס מפרסם את המשרה ברשתות החברתיות או באתר הבית, עם בקשה לשלוח את קורות החיים באמצעות הדואר האלקטרוני. תוך דקות, תיבת המייל גדושה בפניות, מה שלא משאיר למגייס ברירה אלא לבצע סינון מהיר. הסינון אם תהיתם, איננו מבוסס על אלגוריתם חכם, אלא על אינטואיציה.  

המכתב המקדים מפגיש אתכם עם המגייס עוד טרם שהוא פותח את קובץ קורות החיים. ההמלצה אליכם היא לכתוב בגוף המייל כמה מילים עליכם, מה שיעודד את המגייס להסתקרן ולהתעניין בכם. דוגמא למכתב מקדים קצר: "שמי הילה, בעלת ניסיון עשיר בתפקיד X. אני מחפשת את האתגר הבא ואשמח לשמוע פרטים נוספים אודות המשרה".

המגייס פתח את קובץ קורות החיים: מה קורה עכשיו?

מטרת המכתב המקדים היא ליצור "הנעה לפעולה". המגייס אכן פתח את קובץ קורות החיים שלכם? כעת עליכם לשכנע אותו לזמן אתכם לראיון עבודה פרונטלי במשרדי החברה. איך תוכלו להדגיש את נוכחות קורות החיים שלכם ולבלוט בהשוואה למועמדים אחרים?

  • הדגישו את שמכם ב"בולד". ישנם אלו התופשים את הפעולה הזו כמעט אגרסיבית, אך היא מושכת תשומת לב וגורמת למגייס להתעכב על קורות החיים שלכם.
  • פונט לא שגרתי. מרבית קורות החיים נכתבים בפונטים ariel או David. בחירה בפונט קצת פחות שגרתי תוכל להדגיש את הנוכחות שלכם. שימו לב: יש לבחור בפונט קלאסי, נעים ואלגנטי ההולם קובץ קורות חיים.
  • הדגישו בקובץ כישורים ותפקידים שעשיתם. לדוגמא: 2019-2020, מעצב גרפי במשרד פרסום מוביל בתל אביב. המטרה היא לאפשר למראיין "לסרוק" מהר את קורות החיים ולסמן אתכם להמשך המיון. 
  • צרפו תמונה לקורות החיים. הקפידו על תמונת פנים באיכות גבוהה בה אתם מחייכים. תמונה אמנם יכולה לתרום לכם, אך היא אינה באה על חשבון ניסיון, הכשרות רלוונטיות והתאמה לתפקיד. 

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

איך להיערך נכון לגיוס עובדים מרחוק?

רק לפני כמה חודשים, גיוס עובדים מרחוק היה נשמע כפנטזיה עתידנית. בימים אלו, בהחלטה משותפת של מנהלי משאבי האנוש והמנכ"לים, גיוסי העובדים מתבצעים מרחוק. הגיוס מרחוק הנשען על חיבור לשיחת וידאו אונליין, מגלם בתוכו יתרונות

להמשך קריאה

מגייסים יקרים: איך תוכלו לייעל את ראיונות העבודה?

כל הנדרש ממחפשי העבודה הוא לאתר משרה שעונה על דרישותיהם, לשלוח את קובץ קורות החיים למגייס ולהגיע לראיון עבודה. ועבור המגייסים? מדובר על תהליך ארוך ומורכב הרבה יותר, המפגיש אותם עם עשרות ולפעמים מאות מועמדים

להמשך קריאה

שחוקים ועייפים? מגייסים, אפשר לצאת מזה!

אתם אוהבים את התפקיד שלכם, אך מרגישים שאתם נשחקים תוך כדי תנועה? כמנהלי משאבי האנוש, גם אתם הייתם שמחים ככל הנראה לקצת יותר מ-24 שעות ביממה ופחות שעות עבודה.  לפניכם, כמה טיפים מעולים שיאפשרו גם

להמשך קריאה

איך מתמודדים עם "פספוסים" בתהליכי הגיוס?

האם אתם אוהבים לטעות באבחנה שלכם בראיונות העבודה? מובן שלא. האם אתם מגלים בדיעבד כי טעיתם? בהחלט. כאנשי מקצוע, תהליכי העבודה שלכם מתייעלים, אתם מתרגמים את הטעויות ללמידה ונהנים מתהליכי גיוס המסתיימים בגיוסים איכותיים. מהן

להמשך קריאה

הרשמו לקוראי הניוזלטר שלנו

אנחנו שונאים ספאם ולכן תקבלו רק תוכן איכותי

לשיתוף המאמר