איך מתמודדים עם "פספוסים" בתהליכי הגיוס?

askthebox3

האם אתם אוהבים לטעות באבחנה שלכם בראיונות העבודה? מובן שלא. האם אתם מגלים בדיעבד כי טעיתם? בהחלט. כאנשי מקצוע, תהליכי העבודה שלכם מתייעלים, אתם מתרגמים את הטעויות ללמידה ונהנים מתהליכי גיוס המסתיימים בגיוסים איכותיים.

מהן הטעויות הנפוצות ביותר הגורמות לאותם "פספוסים" בתהליכי הגיוס ואיך ניתן למנוע אותן מראש?

1.לא עוברים על כל קורות החיים הנשלחים אליכם

שעה אחת בלבד עברה מפרסום המשרה ואתם כבר זוכים לעשרות פניות? באידיאל, תעברו על כל הפניות, תסננו אותן ותזמנו לריאיון פרונטלי את המועמדים המבטיחים ביותר. בפועל, מעבר על מאות פניות איננו ריאלי. כך, מתפספסים להם מועמדים מוכשרים שקובץ קורות החיים שלהם אפילו לא נפתח!

הפתרון: לעבור על כל הפניות, גם כאשר המחיר הוא השקעה נוספת בזמן! מובן כי אינכם נדרשים לקרוא את קורות החיים מתחילתם ועד סופם, אך בהחלט כדאי לסרוק אותם ולצוד את המועמדים המבטיחים. לעתים, דווקא בתחתית תיבת המייל שלכם ממתינה פנייה ממועמד איכותי!

2.מגייסים שלא נערכים לריאיון העבודה

אז נכון, ההיערכות שלכם כמגייסים שונה לחלוטין מזו של המועמדים. עם זאת, כמנהלי משאבי אנוש אתם אלו המובילים את הריאיון, עליכם לשאול את השאלות הנכונות ולתחום את הריאיון בזמן. כמגייסים, מנהליכם מודדים אתכם בין היתר על פי גיוסים איכותיים, כך שהמוטיבציה שלכם היא לאתר את המועמדים הטובים ביותר, לראיין אותם ולקלוט אותם לארגון. מה עליכם לעשות כשאתם מוצאים עצמכם קורסים תחת משימות ומתקשים לבנות מתווה לריאיון? 

הפתרון: כלי דיגיטלי שיסייע לכם לנהל את ריאיון העבודה. הכירו את askbox! הודות לכלי החכם, תוכלו גם אתם לשלוף בזמן אמת שאלות למועמד שלפניכם. הכנות מקדימות, השקעה בזמן ומתחים מיותרים? אין בהם צורך!

3.פוסלים מראש מועמדים שמאחרים

אין שני לרושם ראשוני, זה ידוע. איחורים לראיונות עבודה מסתמנים כקו אדום, שמשמעות חצייתו ברורה לכל. בהנחה ואתם מזמינים את המועמד המאחר להיכנס לריאיון, תנו לו הזדמנות שווה. 

הפתרון: זכרו כי לפני שיושב מולכם מועמד שרוצה לעבוד אצלכם, יושב לפניכם בן אדם. אינכם יודעים מהי סיבת האיחור, ובטח שאינכם יודעים האם יושב מולכם מאחר כרוני. הפתרון כאן הוא בעיקר שינוי תפישה, וההבנה כי לעתים הזדמנות נוספת יכולה להטיב גם אתכם. 

4."מצטערים, נגמר לנו הזמן!"

כל ריאיון עבודה מוקצב בזמן ידוע מראש, בטח שבימי גיוס מרוכזים. לצד המחויבות שלכם לזמנים, חשוב להיות קשובים לסיטואציה, לדינמיקה שבריאיון העבודה ובעיקר – למועמד עצמו. לעתים, חמש דקות נוספות בריאיון העבודה הן אלו שיקבעו באופן חד משמעי: על המועמד שמולכם לא תוכלו לוותר! 

הפתרון: במידה ואינכם רוצים לעכב את המועמדים שממתינים, דאגו מראש ללוח זמנים גמיש המבוסס על מרווחים. לדוגמא: אתם בוחרים להקציב 20 דקות לכל מועמד? שבצו את הראיונות בכל 30 דקות ולא בכל 20 דקות. במידה והריאיון מתארך – לא עיכבתם את המועמד הבא. במידה ולא? הרווחתם לעצמכם הפסקה של כמה דקות.

5.מקבלים החלטה על סמך ריאיון העבודה בלבד

הטעות הנפוצה ביותר שעושים מגייסים (בעיקר אלו בתחילת דרכם), היא לבסס את החלטתם רק על סמך ריאיון העבודה. לדוגמא: המועמד עונה על כל הדרישות, הוא סיים כמצטיין את לימודיו ועבד בארגונים גדולים. עם זאת, בריאיון הוא היה מתוח, נרגש ולא השאיר רושם טוב. כמגייסים, אתם נדרשים לזהות פוטנציאל ולהצליח לראות את "המעבר". 

הפתרון: במידה ואתם מתלבטים האם להמשיך עם המועמד, תנו לו הזדמנות. גם הזמרים הגדולים בעולם מעידים כי לעתים הם לא מרוצים מהביצועים שלהם. לפסול מועמד איכותי רק על ביצוע אחד? אתם עלולים לפספס טאלנט!

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

איך להיערך נכון לגיוס עובדים מרחוק?

רק לפני כמה חודשים, גיוס עובדים מרחוק היה נשמע כפנטזיה עתידנית. בימים אלו, בהחלטה משותפת של מנהלי משאבי האנוש והמנכ"לים, גיוסי העובדים מתבצעים מרחוק. הגיוס מרחוק הנשען על חיבור לשיחת וידאו אונליין, מגלם בתוכו יתרונות

להמשך קריאה

מגייסים יקרים: איך תוכלו לייעל את ראיונות העבודה?

כל הנדרש ממחפשי העבודה הוא לאתר משרה שעונה על דרישותיהם, לשלוח את קובץ קורות החיים למגייס ולהגיע לראיון עבודה. ועבור המגייסים? מדובר על תהליך ארוך ומורכב הרבה יותר, המפגיש אותם עם עשרות ולפעמים מאות מועמדים

להמשך קריאה

שחוקים ועייפים? מגייסים, אפשר לצאת מזה!

אתם אוהבים את התפקיד שלכם, אך מרגישים שאתם נשחקים תוך כדי תנועה? כמנהלי משאבי האנוש, גם אתם הייתם שמחים ככל הנראה לקצת יותר מ-24 שעות ביממה ופחות שעות עבודה.  לפניכם, כמה טיפים מעולים שיאפשרו גם

להמשך קריאה

איך מתמודדים עם "פספוסים" בתהליכי הגיוס?

האם אתם אוהבים לטעות באבחנה שלכם בראיונות העבודה? מובן שלא. האם אתם מגלים בדיעבד כי טעיתם? בהחלט. כאנשי מקצוע, תהליכי העבודה שלכם מתייעלים, אתם מתרגמים את הטעויות ללמידה ונהנים מתהליכי גיוס המסתיימים בגיוסים איכותיים. מהן

להמשך קריאה

הרשמו לקוראי הניוזלטר שלנו

אנחנו שונאים ספאם ולכן תקבלו רק תוכן איכותי

לשיתוף המאמר