איך נכון לחפש עבודה ואיך מתכוננים למשרה הבאה?

askthebox11

אפשר לשים את הדברים על השולחן: לחפש עבודה זה לא בדיוק לונה פארק. למרות שמדובר על שלב חיוני והכרחי לבניית קריירה, רבים היו שמחים לוותר על חיפוש משרות, ראיונות העבודה ומבחנים מקצועיים. 

אם גם אתם נמצאים כעת בשיאו של תהליך חיפוש העבודה, דעו גם אתם: מדובר על תקופה מעצימה שיכולה ללמד אתכם המון על עצמכם! 

אז אחרי שדאגתם לקורות חיים מעודכנים, פרופיל מקצועי ברשתות החברתיות (לינקדאין ופייסבוק) אתם מוכנים לחיפוש המשרות החמות. 

היכן תוכלו גם אתם לחפש כיום משרות חמות ומהם הפחים שגם אתם יכולים ליפול בהם בראיונות עבודה? 

איתור משרות חמות – היכן תמצאו אותן?

  • רשתות חברתיות – הצטרפו כחברים לקבוצות המפרסמות משרות בתחומים הרלוונטיים לכם. לדוגמא: משרות בענף הפרסום, משרות בהפקות, משרות בהיי-טק, משרות עילאיות, משרות חמות  וכן הלאה.
  • פורטל גיוס – בישראל ישנם כמה פורטלים של  גיוס גדולים, המאפשרים לכם לחפש משרות על פי תחום, תפקיד, היקף המשרה, אזור בארץ וכן הלאה.
  • חיפוש משרה בארגון ספציפי – לעתים, ישנו רצון להשתלב בארגון מוכר או חברה גדולה, מבלי שישנה העדפה ספציפית לתפקיד. במקרים שכאלו, תוכלו לשלוח את קורות החיים שלכם לארגון הרלוונטי. במידה ויפתחו משרות ההולמות את הכישורים שלכם, יצרו אתכם קשר.
  • רשת קשרים – רשת הקשרים שלכם היא מקור למידע חשוב. בקשו מול החברים שלך שיידעו אתכם במשרות חמות שהם נתקלים בהם 

"איך אוכל להגיע מוכן לראיון העבודה?"

ראיון העבודה הוא סוג של מבחן. במבחן הזה אתם גם נבחנים וגם בוחנים, וכך גם המגייסים שלכם. תהיו בטוחים כי המגייסים מגיעים מוכנים לראיון העבודה, זאת במטרה להרשים אתכם ולגרום לכם לרצות לעבוד בארגון. ואתם? אתם צריכים להגיע מוכנים – מנטלית ומקצועית. באמצעות הכלי המתקדם askbox, תוכלו גם אתם ליהנות מסימולציה המבוססת על שאלות שסביר שישאלו אתכם בראיון העבודה. מה יוצא לכם מזה?

  • נערכים מקצועית למענה על שאלות שסביר ותישאלו בראיון (קשה באימונים, קל בקרב)
  • מפחיתים את הלחץ וההתרגשות: "עשיתי כל מה שאני יכול בכדי להגיע מוכן"

התקבלתם למשרה? כך נערכים ליום העבודה הראשון בתפקיד!

  • לומדים את הארגון – קראו על הארגון, על המבנה הארגוני, הישגים בולטים, חברות מתחרות וכיוצא בזה.
  • בקשו מהבוס "שיעורי בית" – שקפו מוטיבציה והתלהבות בפני הבוס. קראו מאמרים, הגיעו לכנסים מקצועיים ובצעו משימות מרחוק, גם לפני יום העבודה הראשון.
  • לא משנים, משתלבים – גם אם יש לכם הצעת ייעול אדירה, חכו רגע. בימים הראשונים בארגון כדי להשתלב בסביבה קיימת, ולנסות כמה שפחות לשנות, להעיר ולבקר.

"אני לא מצליח לעבור ראיונות. מהי הסיבה לכך?"

בעולם אוטופי, הייתם יכולים לסמן לעצמכם משרה, לדלג מעל ראיון העבודה ולהתיישב על הכיסא במשרד. בפועל, אתם נדרשים לעבור ראיון עבודה ולשכנע את המגייסים כי אתם המועמדים המתאימים ביותר. איך מתמודדים עם חוסר בהצלחה בראיונות עבודה? כל עוד מדובר על מגמה "כרונית" ועל חיפוש עבודה שהתארך קצת יותר מהמתוכנן, כדאי לחקור ולנסות להבין מהי בעיית השורש:

  • התרגשות – האם אתם נרגשים במהלך הריאיון? ישנם אלו שההתרגשות מעצימה אותם, אך גם אלו שההתרגשות מבלבלת אותם וגורמת להם להביא לראיון העבודה גרסה מתוחה ולא בטוחה של עצמם.
  • חוסר מקצועיות – בראיון העבודה תידרשו להשיב על שאלות מקצועיות, הרלוונטיות לתפקיד אליו אתם מתראיינים. מבלי שתבצעו הכנות מקדימות, הסיכוי כי תעברו בהצלחה בראיון עבודה נמוך מאד. 
  • איחור לראיונות – רושם ראשוני יכול להטיב עמכם, אך הוא גם יכול להרוס. במידה ואתם מאחרים באופן קבוע לראיונות עבודה, דעו כי זו יכולה להיות הסיבה שאתם לא צולחים ראיונות. עם איחורכם, המגייסים "מסמנים" אתכם כך שלא משנה איך יתקדם הריאיון, הרי שדמותכם נצבעה בגוונים של חוסר רצינות וזלזול במעמד.

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

איך להיערך נכון לגיוס עובדים מרחוק?

רק לפני כמה חודשים, גיוס עובדים מרחוק היה נשמע כפנטזיה עתידנית. בימים אלו, בהחלטה משותפת של מנהלי משאבי האנוש והמנכ"לים, גיוסי העובדים מתבצעים מרחוק. הגיוס מרחוק הנשען על חיבור לשיחת וידאו אונליין, מגלם בתוכו יתרונות

להמשך קריאה

מגייסים יקרים: איך תוכלו לייעל את ראיונות העבודה?

כל הנדרש ממחפשי העבודה הוא לאתר משרה שעונה על דרישותיהם, לשלוח את קובץ קורות החיים למגייס ולהגיע לראיון עבודה. ועבור המגייסים? מדובר על תהליך ארוך ומורכב הרבה יותר, המפגיש אותם עם עשרות ולפעמים מאות מועמדים

להמשך קריאה

שחוקים ועייפים? מגייסים, אפשר לצאת מזה!

אתם אוהבים את התפקיד שלכם, אך מרגישים שאתם נשחקים תוך כדי תנועה? כמנהלי משאבי האנוש, גם אתם הייתם שמחים ככל הנראה לקצת יותר מ-24 שעות ביממה ופחות שעות עבודה.  לפניכם, כמה טיפים מעולים שיאפשרו גם

להמשך קריאה

איך מתמודדים עם "פספוסים" בתהליכי הגיוס?

האם אתם אוהבים לטעות באבחנה שלכם בראיונות העבודה? מובן שלא. האם אתם מגלים בדיעבד כי טעיתם? בהחלט. כאנשי מקצוע, תהליכי העבודה שלכם מתייעלים, אתם מתרגמים את הטעויות ללמידה ונהנים מתהליכי גיוס המסתיימים בגיוסים איכותיים. מהן

להמשך קריאה

הרשמו לקוראי הניוזלטר שלנו

אנחנו שונאים ספאם ולכן תקבלו רק תוכן איכותי

לשיתוף המאמר