10 כללי הזהב למעבר בראיון עבודה!

askthebox9

גם אתם שואלים את עצמכם איך עוברים ריאיון עבודה בהצלחה? לפניכם, 10 טיפים מעולים וקלים ליישום, שיגדילו משמעותית את הסיכוי שלכם לסיים את תהליך המיון בסטטוס "התקבל"!

1.למדו על התפקיד אליו אתם מתמיינים

אתם מתמיינים לתפקיד שלא דורש בניסיון תעסוקתי קודם? למדו מעט על התפקיד והגיעו מוכנים לכל שאלה מקצועית שעלולה לעלות בריאיון. מגייסים לא מחפשים בהכרח את אנשי המקצוע הטובים ביותר, אלא שלעתים המועמד שמתקבל הוא זה שמשקף רצינות ומוטיבציה.

2.למדו על הארגון אליו אתם מגיעים

האם הייתם מגיעים להתארח בביתו של אדם זר מבלי לברר אודותיו פרטים כלליים? מובן שלא. אתם עתידים להתמיין למשרה בארגון גדול? קראו קצת על הארגון: מהם השירותים שהארגון מעניק, מתי הוא קם ומי הקים אותו, הישגים בולטים וכיוצא בזה. אל תתנו למראיין לספר לכם על הארגון, אלא שקפו בפניו התלהבות והיכרות (גם אם היא חלקית) עם הארגון!

3.ערכו סימולציה עם אדם קרוב

איך נערכים על הצד הטוב ביותר לקראת ראיון עבודה? באמצעות סימולציה! תוכלו גם אתם להסתייע בכלי askbox, שיציג בפניכם שאלות רנדומליות שסביר כי המראיינים ישאלו אתכם. היערכות מוקדמת לתהליך של גיוס עובדים תאפשר לכם לא רק להגיע מוכנים יותר, אלא בעיקר להפחית את המתח שמקורו בחוסר הוודאות. 

4.חייכו!

יש לכם לא מעט יכולות, המון מעלות וגם שלל כישורים. עם זאת, הנכס הגדול ביותר שלכם בראיון עבודה (בטח שעם כניסתכם לחדר) הוא החיוך שלכם! חיוך בונה גשרים מלב אל לב, הוא מאיר את החלל ותורם ליצירת אווירה נעימה. 

5.השיבו רק על מה ששואלים אתכם

מגייסים משקיעים המון זמן בתהליך של גיוס עובדים. בעוד חיוך יעניק לכם נקודת זכות, מענה ספציפי רק על מה ששואלים אתכם יוסיף לכם נקודות רבות. ראיון העבודה אמור להיות ענייני, קולע ומדויק. נסו להישאר בתשובתכם נאמנים למה ששואלים אתכם. לדוגמא:

  • השאלה: מהי המשרה האחרונה שביצעתם?
  • התשובה: התמקדות אך ורק במשרה האחרונה, מבלי לגלוש למשרות הקודמות

6.הביעו נכונות

קבלה למשרה מותנית בקורס מקדים? הביעו נכונות ללמוד אותו. נדרשת נכונות לשעות נוספות בחצי השנה הקרובה לקראת פתיחת מחלקה חדשה? השיבו בחיוב ופירגון! חשוב מאד לשקף גישה חיובית הנשענת על can do. אחרי "כן" אפשר תמיד להתגמש. התשובה "לא" לעומת זאת סוגרת את כל הדלתות וממנה אין דרך חזור.

7.הביעו גמישות

ממש כמו בקשר זוגי: לעתים, תצטרכו להתפשר ולהתגמש. בראיון העבודה יציגו בפניכם המגייסים את תנאי המשרה – מהיקפה ועד השכר המוצע. גם אם הנטייה שלכם היא להשיב מיד "לא", חכו לרגע. בעת שתגלו גמישות בפני המגייס והארגון, יגלו גמישות כלפיכם בחזרה. 

8.אל תחפשו לצאת "צודקים"

בראיון העבודה אין מקום לחנך את המגייס, לתקן אותו או לדייק את דבריו. שמרו על שיח מכבד ועל אווירה טובה. לעתים, ישנו רצון להיות צודקים בכל מחיר, גם כשהמחיר הוא שלילת כל הסיכויים לעבור את הריאיון ולהתקדם לשלבים מתקדמים יותר.

9.הפגינו יכולות חברתיות

אל תמעיטו בחשיבותם של הכישורים החברתיים שלכם! המגייסים יתנו תמיד עדיפות למועמדים שמתאימים חברתית לרוח הארגון. הפגינו יכולות ורבליות, חייכו ותנו לאדם החברתי שבכם לזרוח. גם בתוך הגבולות הפורמליים של ריאיון עבודה, יש מקום לשיח נעים, פתוח ומחויך.

10.סיימו ב"תודה" ושאלו מהו השלה הבא במידה ולא צוין בפניכם. 

המראיין מודיע על סיום הריאיון? הודו לו בחיוך על זמנו. המילה תודה משקפת את הערכתכם ומאירה את דמותכם כמנומסים, רציניים ומכבדים.

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

משנים כיוון: איך עושים שינוי בקריירה?

שינוי קריירה דומה במידה רבה למעבר לעיר חדשה: אתם יוצאים מאזור הנוחות המוכר בתקווה לשדרג את התנאים הקיימים. מדובר על מהלך שמגלם בתוכו סיכון (נמוך או גבוה, בהתאם לאזורים מהם אתם יוצאים ואליהם אתם נכנסים),

להמשך קריאה

איך להיערך נכון לגיוס עובדים מרחוק?

רק לפני כמה חודשים, גיוס עובדים מרחוק היה נשמע כפנטזיה עתידנית. בימים אלו, בהחלטה משותפת של מנהלי משאבי האנוש והמנכ"לים, גיוסי העובדים מתבצעים מרחוק. הגיוס מרחוק הנשען על חיבור לשיחת וידאו אונליין, מגלם בתוכו יתרונות

להמשך קריאה

מגייסים יקרים: איך תוכלו לייעל את ראיונות העבודה?

כל הנדרש ממחפשי העבודה הוא לאתר משרה שעונה על דרישותיהם, לשלוח את קובץ קורות החיים למגייס ולהגיע לראיון עבודה. ועבור המגייסים? מדובר על תהליך ארוך ומורכב הרבה יותר, המפגיש אותם עם עשרות ולפעמים מאות מועמדים

להמשך קריאה

שחוקים ועייפים? מגייסים, אפשר לצאת מזה!

אתם אוהבים את התפקיד שלכם, אך מרגישים שאתם נשחקים תוך כדי תנועה? כמנהלי משאבי האנוש, גם אתם הייתם שמחים ככל הנראה לקצת יותר מ-24 שעות ביממה ופחות שעות עבודה.  לפניכם, כמה טיפים מעולים שיאפשרו גם

להמשך קריאה

איך מתמודדים עם "פספוסים" בתהליכי הגיוס?

האם אתם אוהבים לטעות באבחנה שלכם בראיונות העבודה? מובן שלא. האם אתם מגלים בדיעבד כי טעיתם? בהחלט. כאנשי מקצוע, תהליכי העבודה שלכם מתייעלים, אתם מתרגמים את הטעויות ללמידה ונהנים מתהליכי גיוס המסתיימים בגיוסים איכותיים. מהן

להמשך קריאה

הרשמו לקוראי הניוזלטר שלנו

אנחנו שונאים ספאם ולכן תקבלו רק תוכן איכותי

לשיתוף המאמר